حزب افراطی اتریش

تشدید مناقشات بین احزاب دولتی سوسیال دموکرات و حزب مردم اتریش در آستانه انتخابات زودهنگام در این کشور شرایط خوبی را برای حزب افراطی آزادی اتریش برای ورود به دولت ائتلافی آینده فراهم کرده است.

به گزارش مشرق، هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی در آستانه انتخابات زودهنگام شورای ملی اتریش که در ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) برگزار می شود نوشت: در مبارزات انتخاباتی در اتریش، سباستین کورس، رئیس حزب مردم و نامزد اصلی این حزب در این انتخابات، "هانس کریستین اشتراخه"، رئیس حزب افراطی آزادی اتریش را به عنوان سرسخت ترین رقیب خود در رقابت بر سر صدر اعظمی کشورش ارزیابی کرده است.

کورس این طور ارزیابی کرد که در این انتخابات یک نتیجه عالی در انتظار حزب افراطی آزادی اتریش است.

سباستین کورس، وزیر امور خارجه فعلی اتریش در یک دوئل تلویزیونی با اشتراخه این سخنان را ایراد کرد. بحث های بین کورس و اشتراخه در کل بسیار متعادل و بی تنش بود.

بر اساس نظر سنجی سریعی که از بین ۵۰۰ نفر از شهروندان اتریشی بعد از این مناظره تلویزیونی صورت گرفت ۴۳ درصد رئیس حزب افراطی آزادی اتریش را به عنوان پیروز این مناظره ارزیابی کرده و ۳۶ درصد نیز درباره کورس چنین نظری را داشتند. تا به حال بر اساس نظر سنجی ها سباستین کورس به عنوان پیروز در اننتخابات شورای ملی اتریش مطرح بود.

اما بر اساس ارزیابی کارشناسان، حزب افراطی آزادی اتریش از مشاجرات لفظی سخت  احزاب دولتی سوسیال دموکرات و حزب مردم اتریش که اتهامات سختی را در دوران مبارزات انتخاباتی به هم وارد می کنند سود می برد.

در دوئل تلویزیونی که بین کریستین کرن، صدر اعظم فعلی اتریش و رئیس حزب سوسیال دموکرات و سباستین کورس انجام شد نیز این اختلافات و تنش ها آشکارا قابل رویت بود. کریستین کرن تلاش کرد مجددا حزب مردم سباستین کورس را مقصر اصلی زلزله کنونی در دولت ائتلافی ارزیابی کند. کورس نیز این انتقاد را به کریستین کرن وارد کرد که با کمپین مبارزات انتخاباتی اش سیاست این کشور را مسموم کرده است.

جدیدترین نظر سنجی درباره انتخابات زودهنگام اتریش

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم اتریش با کسب تنها۲۳  درصد آراء شهروندان جایگاه سومین حزب قدرتمند بعد از حزب افراطی آزادی اتریش را کسب خواهد کرد.

این نظر سنجی که به سفارش روزنامه اتریشی استاندارد انجام شده است نشان می دهد که حزب مردم اتریش به ریاست سباستین کورس با کسب ۳۳ درصد آراء شهروندان در جایگاه قدرتمندترین حزب قرار دارد و پس از آن حزب افراطی آزادی اتریش در جایگاه دومین حزب قدرتمند قرار می گیرد.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که اگر اتریشی ها می توانستند صدر اعظم خود را مستقیما انتخاب کنند، سباستین کورس بیشتر شانس برای تصاحب این کرسی را داشت. بر این اساس ۳۳ درصد شهروندان اتریشی خواهان صدر اعظمی کورس و ۲۸ درصد نیز خواستار صدر اعظمی مجدد کریستین کرن هستند. ۱۶ درصد نیز خواستار صدر اعظمی رئیس حزب افراطی اتریش بوده اند.

نتیجه این نظر سنجی نشان می دهد که ۷۴ درصد شهروندان اتریشی اعتقاد دارند که سباستین کورس پیروز انتخابات زودهنگام در کشورشان خواهد بود و ۷۲ درصد نیز حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم را بازنده این انتخابات ارزیابی می کنند.

   دولت ائتلافی اتریش متشکل از حزب چپ میانه سوسیال دمکرات و حزب محافظه کار راست میانه 'مردم' قراربود تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ به کار خود ادامه دهد، اما پس از ماهها مجادله ، چند ماه پیش حزب مردم در پی استعفای 'رینولد میترلینر'؛ 'سباستین کورس' وزیر امور خارجه اتریش را به عنوان رییس جدید این حزب معرفی کرد. سباستین کورس نیز خواستار برگزاری انتخابات مجدد شد.

بر اساس پیش بینی ها به احتمال زیاد حزب مردم سباستین کورس با حزب افراطی آزادی اتریش تشکیل ائتلاف خواهد داد و بزرگترین نقطه اختلاف این دو حزب موضع گیری در قبال اتحادیه اروپا است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس